Sabtu, 8 Mac 2008

HAL KUNCI

Tuhan memang perancang yang terbaik. Kau rancanglah apa pun, kalau Dia sudah kata kun fayakun, akan terjadi juga benda tu.
Awal semester hari tu aku dah siap buat kunci pendua untuk bilik. Bukan duakan aja, malah tigakan sekali. Aku rasa ini perkara biasa untuk kami budak-budak hostel yang tak mau didenda RM 5 atau RM20 kalau tertinggal kunci dalam bilik.

Tapi Tuhan memang perancang yang terbaik. Kau rancanglah apa pun, kalau Dia kata kau kena menderma RM5 pada felo tu, kau tetap juga kena bagi. Satu kunci dibawa ke Jelebu, satu lagi dibawa ke Batu Pahat. Alahai.


Selamat mengundi ya kamu semua.

13 ulasan:

rasso berkata...

belanja rasso lagi baek... ha ha ha

A t i Q a h berkata...

Rasso,
tapi RM5 yang i nak belanja u dah diderma pada felo tu. Kalau tak i tak boleh masuk bilik.

rasso berkata...

takpe... lepas ni leh belanja i... i tunggu u kat JJ... old town or mekdi... huhuhu

blackpurple @ jowopinter berkata...

Saya dulu kunci pendua hostel guna hanger... :D

A t i Q a h berkata...

Rasso,
uih..high taste nya. I belanja air suam di Pak Ali ajalah..ok?

JP,
macam mana tu? Boleh turunkan ilmu pada saya? =D

~PrinceSS LiyaNa~ berkata...

dearest ayangku cayang..
alah2.shian die. takpela yang.dugaan tu. dua2 kunci dibawa pulang ek.miss you so much dear.suh mamat temankan u ek.tidoq tutup tingkap tu!

cik rasso..
amboi..suruh tqah belanja ek. bler mau blanjer puteri?pizza pun ok=)

rasso berkata...

puteri syg... pizza...? ermmm....

rasso berkata...

tQah,
detik menulis komentar ini baru saja usai menonton Movie Ayat-ayat Cinta yang telah dimuat turun sore tadi... (manik-manik air jatuh)

"aku rasa, sungai nil dengan mesir itu jodoh"

Terkesan.

A t i Q a h berkata...

Puteri,
malam tadi aku bawa diri ke k12. Lebih tenang di sana..he

Rasso,
sarapan apa di MekDi? Saya dah pesan pada Kak PY untuk makankan bahagian saya. ha ha

p/s: Rabu petang kita janji temu boleh?Kamu bawa Nia, saya bawa hard-disk.

azie berkata...

tqah!!
gomen ne! tak sengaja lor..kunci ko nak jalan2 p batu pahat la kut.takpe, nanti aku blanje mkn k!

rasso,
nak janji temu juga sama kamoooo...mau ayat2 chenta ittew!

~PrinceSS LiyaNa~ berkata...

ayang..
k12?alah shiannye die.takpe esok i balik!yahoo..

cik rasso..
knape ermm?blanje sajela..
mau ayat2 cinta itu jugak!huhu

A t i Q a h berkata...

Azie,
apa? Belanja makan? En MekDi buleh? uhuk-uhuk

Puteri,
nanti kita tengok Ayat-ayat Chenta tu ok. Yang, u dah masak sambal belum?huhu

missyizzati berkata...

tiqah,
rezeki cik felo..=P

rasso,
manik-manik air jatuh?
=)