Ahad, 30 Mac 2008

BRO, LU SALAH CROWD NI

'Linguistic relativity - the idea that the language one speaks shapes the world one sees -' Benjamin Lee Whorf


Boleh percaya ka? Aku dan mereka juga bertutur dalam bahasa yang sama. Tapi aku rasa cara mereka tengok dunia lain dengan aku. hi hi


Nota kekakian:

  1. Kredit untuk Kancil clan sebab teman aku yang banyak cerewet untuk cari baju panas. Agaknya kalau aku tak beli, mesti kau orang hantam aku ramai-ramai. :P

5 ulasan:

Princess Liyana berkata...

huhu,kite punya linguistic relativity lain yang. Tak sama dengan mereka.

hihi,tau takper.Kalo tak beli semalam, i tahan u tak kaci balik. Duk la kat Jusco tu.:)

azie berkata...

mebi the same language, but the jargon they use are totally different from us. aku konfiden ade jargon2 tertentu yg kita takleh paham..dan mereka juga takleh paham jargon kita seperti "kakiku rasa spt syurga"(refer to kasut aku).

A t i Q a h berkata...

Ina,
i duk kat Jusco? Buleh......blah! ahahaha

Azie,
juga jargon macam, 'pak cik SALEh ramai betul semalam. kan'

missyizzati berkata...

pak cik SALEh? er...apekah? hehe

Mohd Noor Hakimi berkata...

kim salam mak..haha