Jumaat, 16 Mei 2008

MAMA! AKU PULANG SUDAH.

Alhamdulillah. Pendaratan kapal AK 5111 milik Kapten Albert telah berjaya dibuat dengan cantik dan macho di atas landasan tepat jam 1900. Ramah betul ketua pilot tu. Sama ramah dengan Encik Jackson yang duduk sebelah aku tadi.

|-::Pengumuman - Encik Jackson sedang mencari gadis Sabah untuk dibuat pasangan hidup. Hubungi beliau jika berminat::-|


Penerbangan kali ini tiada pramugara sekacak pramugara Collin Tan (KL-KK) tempoh hari.

Jadi mata aku tiada masa untuk melilau. Meng'usya' pramugara yang lalu-lalang. Menjual mee segera enam ringgit secawan dan nasi lemak lapan ringgit sepinggan itu.

Kisah di Sabah, nanti-nanti aku cerita. Sedikit-sedikit.

Menulisnya saya pada malam ini, adalah untuk memberi sedikit khabar gembira untuk pengomen-pengomen pada entri di bawah. Sedikit sahaja. Ya. Untuk entri di bawah. Iaitu seuncang, seorang. Teh Sabah.

Syaratnya, beri alamat kau orang pada aku. Emelkan alamat kamu ke nashiqah[AT]gmail[DOT]com. Boleh kan? *bling-bling*


Untuk Abah, Mak, Cik Pah, Cik Lah, dan semua para guru di Malaysia.
SELAMAT HARI GURU!
GURU CEMERLANG NEGARA TERBILANG

Nota kekakian:
  1. "Boleh bah kalau kau". Dialog popular yang sedang berlangsung di Sabah.
  2. Elemen narcissism aku sungguh kuat bila entri aku dulu yang aku selak, bila dapat baca GT sesampainya di rumah. Ha ha

14 ulasan:

ف wildchild ۞ berkata...

wah. pastu nak bagi teh tu melalui email kah? haha

saya nak satu tau.

Princess Liyana berkata...

huhu. Yang, i pun nak juga. Ahaks. Rindu bangat sama kamu.I tau mata u melilau. itula antara rahsia kancil..oppss,syyy..hehe:P
Nice pic u have there:)

crayon kakak berkata...

wahhh samat pulang atiqah!!! btw, memang cantek gambar yg aqtiqah snap tu :D

azie berkata...

selamat pulang!selamat hari guru!
kangen banget ama lo,hehe..

p/s: kau lebih keji dari aku ek..

aReLaNg berkata...

tqa, aku mau kenal sama itu en.. selamat pulang ya bah..

::n a s h i q a h:: berkata...

Fa,
mestilah tidak. Tunggulah ye. Nanti ahli Teratak boleh minum teh. he he

Ina,
u punya bahagian udang kering. Tak ada teh. ;)

Crayon,
gambar tu ambil pakai fon. Curi-curi. he he

Siti,
mau kenal? Boleh bah kalau kau. huhuhu

f u x a n e berkata...

boleh bah kalau sia mau itu teh?

hahaha... saya tidak berapa suke teh sabah. selalu stok ada di rumah. iyelah.. step mak org KK bah~


slamat ari guRu!

tasikmerah berkata...

rindunye... dekat dak tiqah.... :)

missyizzati berkata...

tiqah,
mahu jugak! ngeh ngeh. btw, selamat kembali. =)

Pocket berkata...

selamat pulang jugak, banyak banyak la citer panglaman yer nanti yek:D

Princess Liyana berkata...

Udang keringpun udang keringla sayang:)
huhu. miss u so much:p

A t i Q a h berkata...

Azreen,
boleh, boleh. Mari bagi alamat. he he he.

Selalu ikut step mak balik kampung tak?

TM,
aku juga rindu sama kamu. Tunggu teh sampai yeh. he he

Ijat,
kamu, aku bagi sotong keringlah. ha ha ha

Pocket,
emm. Tengah membina ayat la ni. haha. Mahu alamat, boleh ka?

Ina,
good. U memang kawan yang menerima seadanya. Ahakz!

t.a.t.a berkata...

wahahaah.. besh nya cik atiq ni..
besh! besh! tengkiu in advance ya.. :)

Abdullah berkata...

mekacih...hehehehe...

kamek baru pulang dari kuching..aduh...sik nayaman nyawa kamek..penat... hehehehe...

Welcome home!