Jumaat, 11 April 2008

TULISAN PADA DINDING

"Anda Sopan, Kami Segan"

Aku jumpa frasa seumpama ini di Klinik Kesihatan Kempas. Tahun lepas, semasa bawa Kak Yan memeriksa darahnya yang disyaki denggi. Diletakkan kemas di dinding. Ijat kata di klinik lain juga ada.

Baik. Kami sopan, kamu akan segan. Walaupun kamu hentak-hentak meja, jeling-jeling garang. Kami tetap harus bersopan. Dengan harapan, kamu boleh bersegan dengan kami yang bersopan. Tapi aku faham, kadang-kadang kamu terlupa dengan kata-kata kamu sendiri. Tak apa, tak apa.

Nota kekakian:

  1. Ditulis dengan tergesa-gesa. Mahu habiskan esaimen, mahu kemas barang untuk ke Seremban. Mahu ke kelas.
  2. Siapa lagi mahu kirim buku? Tok dan Rasso, nanti I claim double, oke. he he

Tinggal dulu ya Negeri Selatan :D


Kami yang bersopan. Di Balai Cerap lagi. =)

14 ulasan:

Kijar berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Princess Liyana berkata...

huhu, mcm mana nak bersopan dear,kalau datang semua org takde?lapar agaknya:p

azie berkata...

saket hati, jiwa,raga, perasaan kalau berurusan dgn org kat opis kerajaan ni (no offense ok)..sombong bukan main!

A t i Q a h berkata...

Ina,
lapar? Mari kita makan sama dia!

Azie,
mereka mau uji kita aja tu. Tak apa, tak apa. hu hu

ف wildchild ۞ berkata...

itu kata kata mereka ke? bukan ke mereka terpaksa berkata demikian..

Hafifi berkata...

sopan perlu tak kira dimana dah dgn siapa..

waterlily berkata...

Ada waktu manusia hanya bijak berkata-kata. Ada waktunya....

missyizzati berkata...

aku seorang yang penyegan.makanya, mereka kenelah bersopan dgn aku kan? he he

pHu YinG berkata...

Ada rakam tarian Pakcik Naga? ;-P

A t i Q a h berkata...

Fa,
habis tu, siapa punya kata tu?

Fifi,
betul. Contohnya, kau perlu bersopan semasa tidur.

Kak Lily,
manusia itu mudah lupa. Kan kak?

Ijat,
ya. Betul! ha ha

Kak PY,
Pakcik Naga upah burung kenari yang menari. ha ha ha

saudagar gaRAM.. berkata...

anda bersopan kami segan..

anda tak bersopan?
kami ilang segan..

anda ilang segan..
perlu ke kami bersopan?



apa gua merapek ni
wallahualam..

A t i Q a h berkata...

Tuan Saudagar,
kamu memang bijak meritmakan frasa. Kagum!

Butterfly berkata...

cik atiqah ni yg selalu komen kt blog Azhar Ahmad ye? ke saya salah org~ erk~!

p/s : awat sy takleh sign in as WP user? sy takmo sign in guna Blogger account.huhu

A t i Q a h berkata...

Ye le...Saye la orang nye. he he

p/s: Ok, saya dah setkan open ID. Lepas ni boleh lah mengomen dengan sesuka hati. =)