Sabtu, 14 Februari 2009

Aku memang suka terpengaruh dan dipengaruhi. So what?

Letak hati kau pada Tuhan.
Biar Tuhan yang uruskan.

Fikir-fikir,
kau cari cinta Tuhan.
Dan bila kau jumpa cinta Tuhan, kau akan jumpa dia dengan bersandarkan itu.

Berbanding dengan,
kau jumpa dia dan.
Selepas itu baru mahu cari cinta Tuhan.
Which one is better huh?


Sama macam.
Kau cari dunia, kau dapat dunia.
Kau cari akhirat, Tuhan izin kau dapat kedua-duanya.

26 ulasan:

Water Lily berkata...

Cari dan mohon cinta Tuhan. Maka cinta sesama makhluk akan datang sendiri. secara otomatik!

Yakinlah! :)

addyaholix berkata...

cinta DIA cinta paling agung!

S h i n o berkata...

Berdoa harus disusuli dengan usaha yang gigih barulah diberkati :)

ieLah~ berkata...

mendalam.
hee

Princess Liyana berkata...

Doa banyak2 syg;)hanya yg terbaik utk kamu!

zino berkata...

berusaha terus berusaha... sehingga berjaya dan minta izin dan pertolongan dariNya

sabariah.noor berkata...

susah ni..pepepun, kedua-dua situasi membawa kite mencari cinta Allah..that's the most important thing.

xiiinam berkata...

NGOPO TOH NDOK? KABARE? WARAS OPO ORAK KUWE IKI?

paiseh berkata...

gua cari kekasih gua..
tak jumpa2..

tasikmerah berkata...

aku stuju amat.

:)

.

Monkey D Luffy berkata...

mendalam ni... good

[ nadia ] berkata...

cinta itu, mcm tembikai.makan sedap, x makan kepunan =.=" ada kaitan x

[ nadia ] berkata...

nak tambah lagi,
kalau panas3 dapat minum air tembikai.perghhh~!!

A t i Q a h berkata...

Kak Lily,
yes indeed. :)

Addy,
ya. Hanya DIA.

Shino,
insyaAllah.

Ielah,
berapa jengkal dalam dia tu? Eheh.

Ina,
amin...

Zino,
insyaAllah.

A t i Q a h berkata...

Sab,
dulukan mana yang dulu. :)

CkLah,
orak opo2 kok. Saje saje wae. Ehe.

Paiseh,
cari pakai mata, bukan mulut bang. Haha.

Kak Tasik,
ehehehe.

Luffy,
:)

Nad,
tembikai je? Huhuhuhu.

aie akaike berkata...

atiqah,
buat satu puisi untuk kumbang violet boleh? nnt kitorang bagi la royalti.

heh. ;)

Sidik berkata...

Dah ade calon ke tiqah, takpe nanti pakdik sponsor kanopi, insyaAllah...

Alone berkata...

*angguk2*

Cikgooden (Selumbar Emas). berkata...

setuju...

tapi, aku juga.......senang terpengaruh!..

Benrauf berkata...

Mencintai Tuhan tanpa mengharap balasan surga dan takutkan ancaman neraka. semata-mata maukan keredaan dan cintaNya. dan tak perlu lagi kepada sebarang cinta yang lain. Mustahilkah impian ini?

azie berkata...

ya, aku faham mesej kamu. terima kaseh:-)

ZARA 札拉 [사랑해~] berkata...

hehehe...

aku mau pengaruh gak...

filanastasia berkata...

atiqah : owh.. kata-kata yg sangat mendalam..

missyizzati berkata...

:) aku rindu kamu orang. walau tak jumpa satu hari setengah sahaja. :D

one love berkata...

respect that :)

A t i Q a h berkata...

Aie,
Ungu Violet tu apa? Huhu.

Pak Dik,
sponsor calon boleh? HUAHUAHUA.

Alone,
bagus2. :)

CikGooden,
hati kena konkrit. :|

Ayed,
indeed.

Azie,
ehee.

Zara,
nak pengaruh sapa yang oi? :P

Kak Fila,
:)

Ijat,
ahaha. Rindu-rindulah selalu.

Kak Nurul (kan?),
;-)