Jumaat, 12 Disember 2008

Siapalah Aku.

Hari itu. Pagi itu. Kamu teruja dengan perancanganmu. Itu hari yang seronok buat kamu. Segalanya sudah siap. Teratur. Rapi.

Tapi dalam satu saat. Atau kurang. Hancur. Semuanya rancangan kamu. Atas sebab yang kamu tak pernah fikir sepicing waktu pun.

Lalu kamu marah. Hampa. Geram. Kamu lepaskan pada kotoran di bilik air. Setiap satu bintik hitam di mozek. Kamu sental dengan hati sebal. Adalah satu atau tiga kata sumpahan kamu sempat lepaskan.

Selepas bilik air tu licin. Berkilau-kilau. Hatta anak mata hitam pun kamu boleh nampak. Baru kamu teringat Tuhan. "Kun fayakun," kata Tuhan. Kamu merancang. Dan Tuhan itu sebaik-baik perancang.

12 ulasan:

xiiinam751 berkata...

Siapa yang tengah 'tebiat' tu ....
Suruh dia datang rumah ckLah....ckLah tengah cari orang untuk menyental bilik air, dapor,singki kat rumah ckLah

azie berkata...

kalau ko rasa geram, dtglah bilik air aku. mozek kat situ perlukan perhatian gak

Princess Liyana berkata...

Huhuhu.kalau u geram yang,sudi2kanlah diri naik ke bilik i.toilet i tu sdia menerima kdatangan u.ahaks.ok yang?

tasikmerah berkata...

geram ke bilik air? perghhh....

KDEE berkata...

whooo..ganasnye ko atiq..
hehehe..nape xtonyoh muka org je??hehe

diya berkata...

err... sebab apa ye plan sume tu tak jd? adehh. nyebok lak diya :p

waNNa_eXess berkata...

kamu marah..

awis berkata...

tiqah, yu nak amik alih tmpt ai yer?;p
hmm..yu buat ai curious.

missyizzati berkata...

hikmah: bilik air menjadi bersih. :)

sabar adalah sikap yang paling penting untuk seorang event planner. ehe. smile!

Mohd Kamal berkata...

kesian kotoran kt bilik air tu... jadi mangsa keadaan!!

Pocket berkata...

baguslah!
hangin jer cuci toilet,
selalu slalu la hangin yer:)
heheheh,

hangin ngan saper tu dik?

[ Eclipse ] berkata...

mula2 ingat kan cancel date tapi masuk bilik air plak. bengong da XD