Sabtu, 5 Julai 2008

Hanya DIA yang Berhak


Hai sahabat.

Tahukah kamu, walaupun kedudukan saya berada pada hierarki paling atas di antara sahabat kamu, saya tidak ada dan tidak mahu ada hak untuk menghalang perbuatan kamu, kecuali jika ia berkaitan dengan hukum Allah.

Yang saya mahu, cuma ini. Jika kamu tersadung atau terjatuh semasa berjalan di atas titi hidup, saya akan sedaya upaya membantu kamu untuk bangun semula. Dan membersihkan luka kamu. Tapi, tahan sedikit ya kalau saya letak iodin. :)

27 ulasan:

xrajunax berkata...

di dalam hidup ini
kita sering berada di tengah2 pertelingkahan. keamanan yang dicari sering mengundang dosa manusiaaa!!

missyizzati berkata...

:)

Princess Liyana berkata...

Yang,kalau i tak larat nak jalan, u dukungla ek:)?

Tok Rimau @ Mr.G @ Honey berkata...

Congratulations! The prize will arrive soon.

[ Eclipse ] berkata...

wahah boleh buli boleh buli. :S x lah.ada bakat jadi nurse nie. comel je pakai kon kat kepla

azie berkata...

:)
mwah~

A t i Q a h berkata...

Juna,
macam Wanted. Eheh.

Ijat,
:)

PS: I love you.

Ina,
before tu, bought me a kereta sorong dulu oke.

PS: I love you.

Tok,
haha. Can't believe it I won. Poyos!

Nad,
kenapakah mau buli saya? Huhu.

PS: I love you.

Azie,
mwah! :)

PS: I love you.

Lily.Lulu. berkata...

kalau bubuh iodin sakit ..
bubuh dettol bleh x ??
hiks ~'

suka ayat tiqah ..
penuh makna
:)

tasikmerah berkata...

kalau aku jatuh escalator, kamu tolong angkat juga ke tiqah?

maskara hr tu ada umum nama pemenang teka gambo sabotaj 3... yg dapat no. 2 tu kamu ke tiqah?

A t i Q a h berkata...

Lily,
boleh juga. Dettol lebih pedih. Eheh.

Kak Tasik,
boleh, boleh. Lepas tu saya hantar akak pegi urut kat umah Wak tu. =)

Tak tau pun dapat nombor 2. Tau-tau, hadiah dah dapat. Hihi.

Syam berkata...

awak punya entri ada maksud tersirat di dalamnya. tapi saya suka kata2 "Yang saya mahu, cuma ini. Jika kamu tersadung atau terjatuh semasa berjalan di atas titi hidup, saya akan sedaya upaya membantu kamu untuk bangun semula". terasa keikhlasan persahabatan

cheers,

syam @ http://aeropama.com

nimy berkata...

dah jumpa ye rumah saya? tak sesat kan? tak susah nak ke rumah saya, jalan terus je... takde belok2.

p/s: dah beberapa kali juga melawat rumah atiqah nie, tapi selalu dok ngendap2 je. hari ni baru berani ketuk pintu, bagi salam :-D

A t i Q a h berkata...

Syam,
ya. Saya tak layak minta lebih dari itu. :)

nimy,
owh. Senang je. Em, tapi alamat di Fesbuk itu ada typo.

Nice to know you. ;)

Princess Liyana berkata...

yang!kete sorong plak.uhuhu:)
p/s : I LOVE YOU TOO:)

kekCoklat berkata...

Salam to tiqah... huwaahhh.... entry kamu kali ini ckup touching dan menginsafkan...

ah tok berkata...

nak ke mana tu?


:D

t.a.t.a berkata...

Ouuccchhh!!! TiQ.. slow skett.. pedih tu! huhuhu..

heheheh hai adik akak... :)

shinO サイフル berkata...

entri yang tersirat. Sudah pasti ia meninggalkan kesan kepada mereka yang berkepentingan :P

A t i Q a h berkata...

Ina,
atau u nak i angkat pakai viva puith? Wohohoho.

Kekcoklat,
sampai ke hati kau juga ke? Oh.

Tok,
anak-anak dara nak mandi sungai. Wawawa.

t.a.t.a,
tahan kak, tahan.
Rindu sama akak. Huhuhu.

Shino,
:)
kamu pandai.

[ Eclipse ] berkata...

shino sangat mudah mengantoikan org..hehe

pahit itu manis
manis itu pahit

erm...

Mazudi berkata...

Salam,
Awak masuk pertandingan apa ni?
Panjat gunung ker?
Dan, ada something pada ayat ayat kamu yg buat ini jadi unik.

~mazudi.com~

affendik? berkata...

wahh...
terkesan..hihuu

Letting the time pass me by berkata...

Wow... sungguh mendalam maksudnya..

tetapi kalau saya, jatuh bangun sendiri.. kena belajar berdikari.

Tapi kalau tak boleh bangun, bolehla kita tolong papah..

blackpurple @ jowopinter berkata...


Ojo kesandung batu neng dalan awan-awan
Kuie nandanei ora karuan


:D

xiiinam751... musafir denganMu berkata...

isy..isy..ishy,bijaknya menyusun kata. Anak sappa ni!

Princess Liyana berkata...

Alahai,viva putih itu bukan i punya:P

A t i Q a h berkata...

Nad,
Tawar itu racun. Ehehe.

Mazudi,
oh. Bukan. Kami mau ke tempat berkelah.

=)

Trimas kerana singgah.

Aff,
:)

Let,
jatuh bangun sendiri, itu yang sebaiknya. Tapi alangkah bagusnya kalau ada sahabat di sisi. :)

JP,
nyong dolan ati-ati kok. Ehehehe

Cik Lah,
anak sedare sapa ntah ek. Ha ha.

Ina,
hoo! Bakal jadi harta perkongsian lah nanti. Ahak!