Selasa, 18 November 2008

Tahukah Anda, Berapa Ukuran Piawai Tali Pinggang? Aku Tak.

Dulu. Masa jadi kanak-kanak, aku tak suka pakai tali pinggang yang ada lubang-lubang tu. Sebabnya. Mesti longgar sebab tak ada lubang tambahan. Lagi-lagi kalau aku pakai tali pinggang Abah. Eh. What the hal kanak-kanak pakai tali pinggang abah-abah? Suka hati akulah. Ada aku kisah? Haha.

Jadinya. Aku tak pernah ada tali pinggang yang ada lubang-lubang. Sampai dua bulan lepas, aku nak cuba juga pakai tali pinggang lubang-lubang. "Kak, nanti tolong tebukkan lubang extra ye kak," aku, kepada kakak kedai.

Kakak tu lilitkan tali pinggang pada mestilah pinggang takkan kepala aku pulak, untuk buat anggaran tebukan lubang.


Lilit punya lilit. Aik. Dah muat? Apa pasal dulu-dulu longgar?

23 ulasan:

filanastasia berkata...

atiqah : sama jek macam akak dulu.. bila pakai t-shirt lama.. sat gik tak muat.. punya la salahkan t-shirt tu mengecik.. padahal tak sedar sendiri dah besar.. hahahha

azie berkata...

mesti psl makan megi byk

faridmw berkata...

salam...
rasa tali pinggang tu dah kecil tu..
hehehehe...
nasib baik tak pakai tak pakai kat kepala kalau tak mesti orang akan anggap itu fesyen terkini.. hehehe

paiseh berkata...

ukur tali di pinggang sendiri.. hahaha..!!

A t i Q a h berkata...

Paiseh,
adeh deh. Peribahasa tak boleh blah. Gatal usus aku gelak pagi2 buta ni.

Farid,
kan? kan? Tali pinggang tu dah kecik. HAHA.

Azie,
bukan megi je. Ada sardin, roti ikan bilis, coklat, kerepek pisang, keropok CHACHOS, maruku, pasta, sup cendawan, susu rendah lemak, air soya, dll.

Kak Fila,
eh. Memang tshirt tu mengecik la kak. Kite maintain jak. WAWAWAWAWAWA.

ZARA 札拉 [사랑해~] berkata...

hehhehehhee.....

selamat berBIG laling!

xiiinam751 berkata...

Err....spentot mak yang 'dulu' kau longgar...'sekarang' dah muat ke?

Jgn marah ye, brutal sikit komen ni. Meh blg ckLah....ckLah promot tanah tempat tumpah darah mu...

addyaholix berkata...

tali pingganag aku dah tak muat. mungkin sebab aku makin membesar. membesar maksud aku bukan aku, tapi perut!

baju pon dah kena pakai yang longgar. dah tak boleh pakai yang fit untuk tayang badan.

aamir pesan aku perlu diet!

arsaili berkata...

salam..sure la dah grown up..kalau sama macam masa kanak2...itu namanya pertumbuhan terbantut..ehehe

A t i Q a h berkata...

Arsaili,
salam. Betul betul betul. Bak kata Ipin. ;)

Addy,
berdietlah untuk kesejahteraan perut anda. Eheh.

Cik Lah,
ha ha ha. Dah muat kot. =P

Zara,
habis BIG je, memang aku bertambah BIG. Hak hak.

kel@mbu berkata...

heheh.. membesar bagai johan..

tasikmerah berkata...

hahahahaha... minum susu cap apa ni tiqah? ha ha.

Princess Liyana berkata...

uhuhu..alaahai..senang hati..tkpe;)ahaks..ok je i tgk..uhuhu

missfauzani berkata...

haha...mungkin dlu kuros...skrg bahagia kot~

Amy Z! berkata...

Ihiks. Dulu mula2 jumpa nampak kecik jugak. Tadi berjumpa, nampak gebu pulak.

Mungkin sebab sweater dan baju kurung. Mungkinlaa..

Hahaha. ;-)

aie akaike berkata...

kuat mkn nasi lemak kot!! huu.. entri kamu kewl!!

ghimau berkata...

apakah motif entry ini? :P

A t i Q a h berkata...

Ghimau,
cari sendiri. ;P

Aie,
minum Milo anda jadi sihat dan kuat!

Kak AmyZ,
hahahaha. Gebu la pulak. =P

Kak Fauzani,
eheh. Gitu ek?

Ina,
hik hik.

Kelambu,
Johan membesar bagai ________. Sila sambungkan ayat itu. Haha.

[ Eclipse ] berkata...

asal kalau org nak beli seluar kan. try kat leher XD

en_me berkata...

ammvoiii, dah muat sebab ada isi dalam perut tewwww..

Eida berkata...

hehehe.. itu tandanya.. sedang membesar ngan sihat.. :)

diya berkata...

tak penah pki tali pinggang, jd takleh nak jwb lak soklan tiqah tu ^-^

p/s-errr, sisihan piawai diya tahu lah kot :p

myadlan berkata...

salam. sy tak pakai tali pinggang yg ada lubang. tapi yg pakai rail. em satu lagi yg boleh cucuk lubang sesuka hati.

alamak. mesti susah nk pk camne rupa belt tu.. eh ni cite laki ke pompuan nye? silap plak..