Khamis, 20 November 2008

Cucu Aku Tukang Urut

Eh, bukan. Aku cucu tukang urut. Ya, betul tu. Jadi, berposisi sebagai cucu tukang urut, tangan aku pun ala-ala kuat jugalah untuk mengurut. Tapi macam mana kuat pun tangan aku, belum pernah lagi aku tak menangis kalau diurut nenek. Sakit sungguh. Tapi sekarang nenek dah tak mengurut. Sebab beliau dah tak boleh berjalan. Rindu nenek. Alahai.

Oke. Itu pendahuluan tentang cerita tangan dan urut. Seterusnya, berkelangsungan dari tangan dan urut, selalulah aku tolong urutkan kawan-kawan yang pening-pening otak, sengal-sengal buku lali, atau lenguh-lenguh siku.

Salah satu hari di tahun 2003.

Tengah hari. Balik dari sekolah, dan sebelum mula kelas prep, seorang pengawas sekolah merangkap classmate aku datang ke dorm. Minta diurut kakinya yang sakit. Urut punya urut, jam tinggal lima minit pukul tiga. Kami kucar-kacir nak turun bilik prep.

30 saat je aku lambat. Gril tangga asrama dah dikunci oleh si kawan yang minta diurutkan tadi. What the kes aku kena ketuk-ketampi? Bukan ke sebab engkau aku lambat? Wachaa!!

36 ulasan:

Princess Liyana berkata...

uhuhu..nak derap..ahaha;)

bdn i tkleh urut kuat2..nanti sakit...alaahai..

hish..tak patut2..ada ke u yg kena..patot dia la..lain kali,suh dia ktk ketampi dpn u;p

faridmw berkata...

salam..
pandai mngurut...
tak putut tul kawan tu tak mngenang jasa..
hehehe

AL-BIMA SAKTI berkata...

cucu tukang urut,
ke mana tunmpahnya minyak urut, kalau tak ke tempat nak diurut... he he he...

waNNa_eXess berkata...

sape tiqah???

huahua9 aku mcm tau je sape pengawas sekolah tu..hahaha...

kel@mbu berkata...

urut smpai lupa.. hehe

paiseh berkata...

ececece.. padahal dah kowtim baek punyer xnk pegi prep.. kan..?? kan..??

Adry berkata...

ko karate jak kawan ko tu.. hehehe

Pocket berkata...

lenkali dia datang mintak diurutkan lagi,
tiqah urut jer sampai lari urat mana mana yg patut. biar dia lagi terkehel:) heheheeh

xiiinam751 berkata...

"Seperti melepaskan anjing tersepit" Kata peribahasa...
Kata ganda "kucar-kacir" tu cikgu pangkah ya. Ganti dengan "kelam-kabut"...he...he...


Psst: ckLah termimpi2 kan kelas di sekolah...dah rindu kot!

pandagumuk. berkata...

hampeh la kawan awak atiqqq.

diya berkata...

heh. tak kenang budi nye kwn. cisss :p

ZARA 札拉 [사랑해~] berkata...

belasah kawan kau tu sayang...

huk3~

baru nampak macho kan?

hik3~

iqa daling..nak urut..hik3~

azie berkata...

tiqah, she was just being professional,kah kah kah

cikKakisaizLapan berkata...

gile positif azie ni...
haha
sile karate azie sekali.
;p

A t i Q a h berkata...

CKSL,
Azie tengah high dengan hormon positif tu. HAHA.

Azie,
ahah. Aku tau la ko tengah gumbira hari ni, semuanya nampak positif yeh. ;P

Zara,
aku wachaa! dalam hati jeh. Eheh.

Diya,
eh. Tak de lah. Nak wat cam ne, dah tugas dia kan. ;)

Munh,
hehe. Menjalankan tugas je tu.

Cik Lah,
kata ganda "kucar-kacir" tengah in sekarang ni Cik Lah. Hahaha. Pening cikgu BM sekarang. =P

Pocket,
woo. Kesihan lah sama dia nanti. Huhu.

Adry,
tak de skill karate la pulok.

Paiseh,
weh. Aku masa sekolah baik tau. HAHA.

Kelambu,
he he.

Wanna,
HAHAHA. Shhhh... Dia tak baca blog aku. :P


Bima Sakti,
minyak boleh tumpah ke lantai apa. Hik hik.

Farid,
hehe. Tak de lah, sape suruh saya lambat kan.

Ina,
pelik la pulak dia kena ketuk ketampi. Huhu.

aie akaike berkata...

uiks..
atiqah si gadis urut!!
err.. bdn rasa sengal2 la..
bole tak....? lalalalala..

sabariah.noor berkata...

boleh la partime jdk mak cik bidan tukang urut..
;)

Rajuna berkata...

kenapa tak buat2 bersilat
konon macam kena masuk semangat harimau jingga ke?

rOhock berkata...

gua pun nak mengurut blehhh

a Q r a m berkata...

mmg nk kne belasah

missfauzani berkata...

haha...lain kali patahkan je kaki die..haha

[S]itie [B]Um [B]Um berkata...

kene denda ek? =)

addyaholix berkata...

tawarkan lagi sekali untuk urut dia, dan pastikan dia tak boleh jejak tanah sekali pon haha!

affendik? berkata...

aku rase kawan ko pun tersepit tu...sama ade nak act profesional atau tunjuk compassion kat kawan...err tapi kalau aku, aku lepas je.ade ape hal ngan kuasa pengawas skolah?
duhhh

teddi berkata...

hai salam kenal
ini boleh diumpama kacang lupa kulit nie

[ Eclipse ] berkata...

junior lah katakan huhu

| a t i q a h | berkata...

Nadh,
bukanlah. Kite sekelas dengan dia taw. Huhu.

Teddi,
salam kenal. Gitu ek? =)

Onn,
setuju lah tu. Muka dia pun nampak bersalah sebenarnya. Huhu.

Addy,
gila kijam tu namanya. Huhu.

Siti Bum Bum,
aah. Kena denda. Alahai.

aQram,
gilak ganas kau ni bah. Hak hak.

Kak Fauzani,
huish. Dia wakil sukan sekolah. Musnahlah impian sekolah nanti. Huhu.

Rohock,
pegi la urut kucing lu. HAHA.

Bang Juna,
hahaha. Gua tak reti nak silat cekak rimau la bang.

Sab,
haha. Jangan Sab. Salah urut kang naya. =P

Aie,
lalalalala. Badan gua ni pun tengah sengal-sengal berolahraga siang tadi. Heh.

missyizzati berkata...

hehe..sangat tidak patut. :D

S h i n o berkata...

sekarang urut betul susah nak jumpe.
semua urut main2...pastu tukang urut lak terdiri dari minah2 seksi dan seksa. :P
miahaha~

tasikmerah berkata...

kawan kamu tu buat lawak ke tiqah? lain hari dia mintak urut, sila peleotkan tangan dia ok... :p

Tie berkata...

Salam...ni kak tie . Wah! Pandai urut! Dok mana?? Nanti boleh dtg urut kak tie, tgh sakit tangan laa... Nanti kak tie upah kopok satu..hi hi...

Memory berkata...

Wah... x aci sungguh.. dia minta tolong then dia yang denda..

but apa yang dapat dilihat dari situasi tersebut.. si pengawas tu adalah orang yang menjalankan amanahnya.. menjalankan tugasnya.. x kira apa pun keadaan dia mematuhi peraturan.. :)

Mohd Kamal berkata...

mcm crite sang kancil, lembu dan buaya. iye ker?? lebih kuang la...

p/s: suke la masuk blog awak.. funny la!!

!x0r@ berkata...

lambat 30 saat je? aishh,tak mustahil jarum jam masing2 tak sama. jadi, mana boleh kira lambat macam tu.

erm,kawan kamu ke yg denda tu? ke cikgu?

A t i Q a h berkata...

Ixora,
kawan saya yang denda. Huhu.

Kamal,
sang kancil, buaya dan seladang lah. Eh. Kerbau kot. =D


Memory,
ahah. Dari sudut pandang yang itu, saya setuju. :)

Kak Tie,
hihi. Buleh je. Nak kopok losong tau. Thanks for coming here kak. ;-)

Kak Tasik,
hahahaha. I tak da mau dendam-dendam occay. Ngeh3.

Shino,
sekarang ada ahli fisiologi. Hehe.

Ijat,
hehe.

Amy Z! berkata...

best tau urut2 ni. bleh buat bisnes.. ;-)