Selasa, 14 Oktober 2008

TECHNOLOGY VICTIM. WHO?

Beraya di rumah Kak Su (x-housemate Ina), ada satu jenis biskut yang aku suka makan waktu kecil dulu.

"Wah. Biskut ni. Aku suka makan tau!" Aku.

"Biskut apa tu Yang?" Ina.

"Alah. Tak pernah makan ke Yang? Biskut Mozilla nama dia." Aku.

"Mozilla? Firefox?" Ina.




KOMA.


Resipi boleh didapati di :
http://resepi.mesra.net/De
tailed/4.shtml



Oke. Bukan Mozilla ye adik-adik. Tapi biskut Mazola.
Apa dia adik-adik? M.A.Z.O.L.A.
Good.

42 ulasan:

pandagumuk. berkata...

awak la mangsenye atiq oi :P

azie berkata...

ngehngehngeh

sedapnya biskut mozilla. nak biskut firefox ada?

lochoe berkata...

ramainya kawan2 perempuan.. ada ruang lagi ke nak berkenalan.. saya ni blogger juga..
tapi bukanla blogger beruk seperti yang dituduh oleh khairy jamaluddin..
hehe...
biskut mazola.. mcm biskut kacang2 je best.. gila best..

*saya sukakan perempuan kerana : setiap kali melihat senyuman perempuan, seolah saya mendapat semangat dan tanpa perempuan yang banyak saya tak boleh hidup... hehee.. kiding.. kidding..

xiiinam751, musafir denganMu berkata...

dah lama tak nampak balang stok mazola kat rumah mak tiqah..dulu dia selalu beli masa lori hantar stok ke kantin....patutlah...peminatnya dah merantau!

S h i n o berkata...

eh ramuan die tu taruk kacang tanah kan..? mcm pernah makan je.

Princess Liyana berkata...

uhuhu...biskut apa yang?hik2..

biskutttttttttt...mozilla firefox..huhu;)

Sedap kan biskut tu. Al-maklumla,mak mentua kaksu bg;)

Sidik berkata...

masa pakdik umur lima taun dulu, bulan puasa ciklah suka buat kuih mazolla,pakdik jadi tukang rasa. Tapi kekerasannya boleh digunakan untuk baling tentera Israel, sebulan lepas raya pun tak habis dalam balang. mazolla beli kat kedai jugak yang sedap, rasa manis, masin2 sikit.

A t i Q a h berkata...

Pak Dik,
ahahahaha.. hampeh sungguh anda. Ciklah!! Pak dik kan....

Ina,
biskut apa? Biskut Google Chrome. Eh. Salah laaa. Ha ha ha.

Shino,
yeap yeap. Yang saya ingat ada kacang, ada minyak jagung. Apa ntah lagi. Huhu.

Cik Lah,
tu la. Rindu kat kuih mozila..eh..mazola. Huhu.


Lochoe,
wohoo..ini calon suami yang bakal memadukan isteri nih. Ahahahahaha.

Azie,
ada satu biskut Explorer nama dia. Sedap Zie. Ko nak rasa? :P

Panda,
uu~~ bukan kite. Tapi lidah yang duduk dalam mulut kite tu mangsanya. Hua hua hua.

a Q r a m berkata...

kelaka la kau...haha

PENDEKAR berkata...

"Mozilla? Firefox?"

he he he he......

aku gelak sampai menggigil tulis komen...... he he he,

tapi biskut nie memang yang antara kegemaran.

Pocket berkata...

biskut mozilla yg kebelakangan ni pocket duk makan, tak sedaap belaka.

hwaaa... pocket suka jgak biskut mozilla nih. nak kena carik yg sedap balik lah... kang i'll end up hating this biskut i once luved. :)

en_me berkata...

en_me minta maaf dari kejauhan pada semua yang mengenali me selama ini .. maaf la segala kekurangan2 en_me yg ini k

inna hayati berkata...

haha...wat tekejut je,biskut apakah mozilla itu...rupenye biskut mazola...
banyak lagi kuih raya?raya nak abis dah...huhu...

tasikmerah berkata...

hahaha... tak banyak org buat dh biskut tu yek... :)

cT cHaN berkata...

rindu nak makan biskut tu..
tqa ade bwk blk extra x?
naaaakkkk...

kamilz berkata...

Zaman sekolah rendah dulu selalu beli kat kedai runcit..

10 sen 2 biji tak silap..

smaelz83 berkata...

wah.. camner la bole terkuar nama Mozilla tuh? aish.. Nnt buat la kacang Opera..

fackaladingdong berkata...

biskut ni dulu pun aku suka mkn...

mak aku slalu buat biskut ni...

best...

[ Eclipse ] berkata...

biskut mozila firefox. haha

owh biskut nie. kan mcm kacang tu kan

Mr Am berkata...

Internet explorer xde?? haha..

Pok Deng berkata...

Lepas nak wat kek lapis Gmail plak. Entah apa-apa.

bungaditepijalan berkata...

hahahaa.
biskut mazola jadi mozilla.
canggeh sgt!

ZARA berkata...

hehehe...

nih if pencipta Mozilla dengar nih, mau jadik Mazolla plak dia...

alahai ayang....

kamu tak makan aritu...

Zara anda bawa balik gak...

hehhehe

Water Lily berkata...

mazola vs mozilla..dekat2 je bunyinya tu..:P

Rashid berkata...

biskut mozilla? ishhhh gundah gulana rasa nak cuba.. hehe

Adry berkata...

hehehe... aku pun pernah salah sebut.. terlalu lama sangat blogging kot.. hehehhe semua term dunia komputer... ahahahaha


Adry @ http://www.adrysabry.com

Rajuna berkata...

itu beskot kacang doremon!

fusarium solani berkata...

kah!kah!

sakit perut aku gelak! mozilla ....adoyai, memang lawak he!he!

mazola-biskut emak aku rajin buat dulu...

darling elle berkata...

confirm kelakar nie, terbahak2 baca

missfauzani berkata...

haha...lpas ni sy pun nak panggil kuih mozilla la...=)

Al-BIMA SAKTI berkata...

biskut mazola yer..? asal usulnya dari mana tuh..?

Hafifi berkata...

haha..itu yang biskut kacang tu kan..

http://www.mohdhafifi.com

missyizzati berkata...

eheh. tapi kalau anda tak melalui peristiwa ini, saya tak tahu pun namenye mazola. :D

Putri Mie berkata...

besh tuh biskut tuh... :D

cik puan daun berkata...

biskut yang pernah dibuat kerana bekas tunangku menggemarinya.. ahahaha..

A t i Q a h berkata...

Cik Puan Daun,
wahh..bekas tunang yeh..

Mie,
hingga menjilat jari i tell you. Ha ha.

Ijat,
biar betul kau tak tau weh.

Fifi,
yeap. ;)

Bima,
dari planet Mazola la. Mana lagi. Ha ha.

CikF,
kalau biskut Mazola, lain dah bentknya nanti. ;P

Elle,
jangan sampai tersedak makan Mazola tuh. Ngeh3.

A t i Q a h berkata...

Alif,
sakit perut pulak dah. Pegi toilet sana. Wakakaka.

Bang Juna,
tu Dorayaki lah. Bukan Mozilla, eh. Mazola. :P

Adry,
ha ha. Tu lah.

Cikgu Rashid,
ish. Takkannnlah sampai gundah gulana kot. ;D

Kak Lily,
hihi. Tau tak pe. ;-)

Zara,
laa..awat tak bawak datang mai bilik cek?

Bunga,
dunia dah maju sekarang. =D

A t i Q a h berkata...

Pok Deng,
hmm..sedap tu. Nanti kau try yeh.

Mr Am,
adaaaa. Cuba tengok kat desktop. Ada kan?

Nadh,
bentuk dia bulat2. Bukan macam bentuk kacang. :P

Dong,
mak kita memang best. :D

Smaelz,
haha. Ntah.

Pak Mil,
mesti selalu beli sama2 dengan Pak Dik. Ha ha.

Siti,
alaa, tak de la. Huhu.

Kak Tasik,
akak ada buat tak raya ni?

A t i Q a h berkata...

Inna,
ada lagi ni. Mari la datang bilik. Hehe.

Me,
sama-sama lah.

Pocket,
apa kata Pocket cuba buat sendiri. Hihi.

Pendekar,
kelakar la kau gelak..
He he he...

Aqram,
haha. :P

master webtools berkata...

wahhaha! nnti nk buat biskut IE- internet explorer lak! hehe :D

http://jinsei.internetgecko.com

ELeEa berkata...

emmm...xpasan gak memula...dh nmpak firefox 2 yg terus genyeh mata...hehehe =)

diya berkata...

hoho. tak tahu lak diya encik mozilla ada biskut cap sendiri. hehe. teringat yg entri tiqah psl origami dulu. alaa yg origami jd poligami tu :p