Jumaat, 31 Oktober 2008

MASKARA DAN ABAH

Kami bersiap-siap untuk berhari raya dengan keluarga. Terma berhari raya di sini bermaksud, bermaaf-maafan dengan keluarga.

Aku sibuk melilit tudung. Abah masuk bilik aku dan datang dekat. Lalu dia ambil maskara aku. Dia belek-belek.

"Ini torchlight ke?"

Oh. Abahku.

-----------------------------------------------------------

Poster Maskara di bawah tiada kaitan dengan kisah maskara di atas.

Tapi kalau mahu ke Rumah Pena malam esok, mungkin kalian boleh kenakan maskara. Untuk wanitalah. "Kalau lelaki, sila fikirkan perasaan (dan kasihanilah selera) orang sekeliling." (Maskara Shorties, 2008)





23 ulasan:

tasikmerah berkata...

maskara kamu ada mentol ke tiqah?




he he.

sabariah.noor berkata...

pergi ke maskara?

pandagumuk. berkata...

hee.

Pocket berkata...

ohh ohh,
gelap ker rumah tu sampai nak mekap kena pakai toslet :) heheheh

ZARA berkata...

hehehe~
anda memang la sayang...

pergi ke esok?

kamu akan ada di situ....

Princess Liyana berkata...

huhu. tidak pakcik, itu yg tiqah slalo letak kt mata tu.ahaks..takpun dia suluh kt mata dia..ha ha ha..

Maskara..huh,g ke tak g..g ke tak g..mcm kira kuntum bunga rose.

[ Eclipse ] berkata...

*) hee

azie berkata...

kah kah kah kah..pakcik nasir mmg lawak,hi hi hi

bungaditepijalan berkata...

besar mana awaknya maskara nih?
aneh je.
:D

faridmw berkata...

salam... mmg tersenyum bila baca.. mmg maskara tu nampak macam tochligt ka? hehehe

missyizzati berkata...

heh. cute abah. :)

a Q r a m berkata...

mari mari mari ke Fest Eco Film

filanastasia berkata...

atiqah : hai abah tqa.. layan kan aje.. sgt beruntung masih punya abah.. hug abah tqa tuk akak ya... tetiba windu kat arwah ayah...

pst.. rumah pena tu kat mana yer???

cikKakisaizLapan berkata...

bole tak saya mau ikut ke rumah pena?? huhu

Silence berkata...

alaa.. mcm nak pegi sana jugak.. tapii.. si Dia.. x berminat..

kekCoklat berkata...

asalam tiqah...hehehee...maju dah, klu maskara = torchlight , then gncu lipstick = torch kot.hehehhe...btw, gdlak exam...final kan?

PENDEKAR berkata...

he he he......nasib die tanyer.....kalau dier main sampar jer pastu buat suluh kan haru.....he he he

ELeEa berkata...

maskara ke toslite...toslite ke maskara? eheee =)

arsaili berkata...

salam...apa persamaan nya...bentuk?

Shila berkata...

Saya dan maskara ni tak blh dipisahkan... :)

Selamat menjalani kehidupan :)

www.akuberbicara.blogspot.com

xiiinam751 berkata...

Errrr...kat 'maskara' tu, ada jual maskara ke...nak kirim satu! (He...he...he...)

yginsaf.com berkata...

kasih abah takdok tolok bandingnya.. kannnns

rOhock berkata...

HAHAHAHA..MASKARA LU MACAM LAMPU JALAN EK....HAHAHAH