Jumaat, 29 Ogos 2008

UNCLE KEDAI BUKU SUMITHA KATA, BULAN SEPTEMBER NI HARGA TIKET NAIK RM10. MINYAK TURUN, HARGA TIKET NAIK? Haih.

  • Tiket bas. Cek.
  • Beg balik kampung. Cek.
  • Laptop. Cek.
  • Tee Sol-jah untuk Aizat. Cek.

Ok. Doakan aku selamat sampai ke rumah. Doakan aku selamat tiba dalam peluk Mak Abah. Doakan aku dapat balik ke Selatan ( malam ketiga Ramadhan) dengan selamat juga nanti.

Mak dan Abah sangat pandai goda aku untuk rindu mereka. Mak dengan ayat-tak-boleh-tahan nya via emel. Dan Abah dengan 7-8 panggilan ( er..hiperbola je. Aku tipu. ) beberapa hari ini. Ok. Tiqah faham. Tiqah pun rindu kalian. Owh.

Pulang ke rumah juga bermaksud, akan ada cerita tentang Emi dan adik-beradik. Tunggulah. Kalau Emi buat gila, akan keluarlah cerita dia. Ha ha.


**-**_______**-**

(Abaikan perenggan ini jika mahu)

Sekitar tiga empat minggu ini, ada pelajaran hidup yang baru aku kutip. Pelajaran yang indah tapi sakit. Pelajaran yang tak perlu diajar, kata sahabat kesayangan. Belajar tentang itu, buat aku berterima kasih kepada tiga orang. Kamu, kamu dan kamu. Ya. Kamulah. Tak payah padang belakang. Eheh.

Listening to my crappy talk embarassed me, but thank you for your time. =P Thank you for your support, thank you for telling me to do this and that, which I think I won't and never do ( I just don't have the courage for a worthless thing. Huhu.) and thank you for being there for me. Tuhan itu ada untuk membalas jasa kalian. ;-)

30 ulasan:

rosevsky berkata...

Balik BP lagi ke?

Nak ikutttttt...

Syam berkata...

kg kamu kt mn?

Shila berkata...

Atiqah org BP ke??
Welcome back...:)

sicarangkulina berkata...

selamat pulang tiqah...
akak pun dah lama rindu cerita si emi tue.:)

blackpurple @ jowopinter berkata...

Kelakar la Emi tu ek. Errr... Emi mana nih?

t.a.t.a berkata...

nak balik kg ke Qah? bebaik kat jalan tu. kalau ada mamat epal ke bangla ke sibuk nak ngurat, awak cakap kat dia, suh dia jadi warga mesia yg tau cakap jawa ngan tau hormat org tua dulu baru leh takel awak kay?

Abdullah berkata...

Kem salam kat mak dgn abah nnt ye :)

BuRuuj berkata...

tiqah, kite pun nk balik kampung gak. rindu kat masakan ikan terubuk masak lemak cili api mak. tp semalam mak call kate pontian banjir. so, ikan terubuk xde.huhu...tp nk balik gak sambut puasa. slamat berpuasa dan salam kemerdekaan..=)

a Q r a m berkata...

slamat kembali ke pangkuan keluarga~!

ana berkata...

rasanyer x termasuk dlm 3 org yg beroleh kredit tuh.. bleh x edit, jadikan 4...huhuhuhu

azie berkata...

err..tiqah orang sabak bernam..bukan BP


sayang, pelajaran yang hanya org2 tertentu dapat. org2 terpilih. iaitu aku dan kau,ahahahaha.pelajaran yang menarik, tapi sakit untuk dihadapi. but what doesn't kill u, makes u stronger.

lagipun, tak seronok jika hidup ini linear. jumpa, berpisah, jumpa balik, kawen, dpt anak, cucu dan seterusnya. sekali sekala perlu masuk kancah luar biasa. cthnya macam err...aku,ahahaha

tapi jgn tiru aksi aku jika tiada bimbingan sahabat mcm kau sayang:)

cT cHaN berkata...

;)
tqa cyg, dats what a fren 4..
i'll always b by ur side..
whenever u need me, insyaAllah i will always be there..

somehow, 'that thing' will make u even stronger.. u still have me, who will always love u because of urself.. Nurul Atiqah..

XOXO,
ur far away fren from k9 to ktf.. ;p

xiiinam751, musafir denganMu berkata...

Dah samoai ke? Buatkan puding caramel!

pandagumuk berkata...

sy tak tahu apa2.tapi harap2 kamu sudah kuat k ;)

jalan bek2.orang kasi gule2 jangan amek :D

Pocket berkata...

btul kata panda tu,
jangan cakap ngan orang yg tak dikenali tau...
kang jatuh chenta :)
hahahahah

Tok Rimau berkata...

Pay it forward.

Amiene Rev berkata...

Sudah sampai masanya kita berjalan kaki ramai-ramai.

ف wildchild ۞ berkata...

semoga selamat pulang ke kampung dan selamat pulang ke selatan tanah air.. :)

tasikmerah berkata...

selamat ye tiqah... kim salam org sabak bernam... :)

Princess Liyana berkata...

huhuhu..bestnye yang you balik kg:)!

Kim slm kat parents ek syg:)

Err..btol tu,pembetulan. tqah org sabak bernam. sekian terima kasih;)

Yang,pe kata u tlg mskkan smbl?hehe..mengidamla plak

en_me berkata...

ammvoiii, bestnyerrr leh pelok pelok oghang gittewww.. kannns

Rajuna berkata...

saye suke bila bile tiket naik. ini bermaksud saye akan jarang turun ke kuala lumpur. di sana banyak dosa.

mekasih wak lah..!!!!

khaleef berkata...

selamat pulang ! :D

Al-BIMA SAKTI berkata...

salam pulang,
selamat pulang...

Danielle_Corleone berkata...

slamat utk ramadan dan bersama keluarga.

A t i Q a h berkata...

Kak Rose, Syam & Kak Shila,
saya orang Sabak Bernam, Selangor. =)

Kak Sah,
hmm..balik ni, Emi semakin gedik. Haih.

JP,
Emi tu adik bongsu saya. Umurnya sembilan. :)

Kak Ta,
saya lalu depan office akak hari tu. He he.

Sir,
sudah. =)

Aqram,
thanks. ;)

A t i Q a h berkata...

Ana,
err..malulah saya mau cerita kepada anda. Huhuhu.

Azie,
ahah. Setuju! Err..kita tua sebelum waktu kah? Wahahahaha!

Ct-chan,
aduh. Terharunya aku baca line yang last tu. Isk isk.

A t i Q a h berkata...

Cik Lah,
boleh2. Tapi Cik Lah kena buka puasa kat rumah Tiqah la. He he.

Panda @ Munh,
kalau dia bagi gula-gula Cadbury baru kite amek. Agagagaga.

Pocket,
kalau i ambik, lepas tu lari cepat-cepat boleh? Hi hi.

Tok,
thanks. ;)

Miene,
owh. Kalau cam tu, tahun depan la baru saya sampai rumah. Ha ha

A t i Q a h berkata...

Buruuj (sori, tak perasan. ;P) ,
kamu orang Pontian yeh? Pontian banjir? Isk.

Fa,
trimas. =D

Kak Tasik,
okek. ;D

Ina dearie,
nak sambal? Puasa2 ni, sakit perut kang. Huhuhu.

Me,
uu~~ jangan jeles taw. =P

Bang Juna,
mekasih itu dalam maknanya. Hoho!

Bima,
trimas. =)

Dan,
okeh. ;)

aoc gold berkata...

O wind , why do you never rest,

Wandering, whistling to and fro,

Bring rain out of the west,

From the dim north bringing snow?

~by wow powerleveling