Rabu, 27 Ogos 2008

PEMASA TUA?

Sembang punya sembang...

Awak : ...lainlah kau, otai.

Dia : Haih. Kau pun panggil aku otai? Pelik lah.

Awak : Pelik kenapa?

Dia : Hari tu ada sorang bloga tu pun panggil aku otai. Otai tu apa sebenarnya?

Awak : Old timer.

Dia : Oh. Ek?


Jadi,
old timer = o + tai.

Tahu?

24 ulasan:

pandagumuk berkata...

tatau pun.haha.lame sungguh.

Syam berkata...

saya tak tahu cikgu. saya kurang bijak dalam bahasa selanga ini.

saya hanya guna bahasa melayu tulen cikgu... wahahahah

Putri Mie berkata...

adei.. old timer ke??
ingt pe.. hik3..

Tok Rimau berkata...

Tok = klasik

Princess Liyana berkata...

huhu..tak tahu teacher;p

a Q r a m berkata...

aku igt asalnya dr bhs perancis..

Rajuna berkata...

macam nama burger je
otai burger...

azie berkata...

oo

ye ke?

baru tau. ko memang guru bahasa sejati,ahahaha

Adry berkata...

hahaha... betul la tu kot.. eh, cek kamus nanti ada ker... hahaha...

Adry @ http://www.adrysabry.com/

A t i Q a h berkata...

Adry,
boleh ke nak masuk kan perkataan tu dalam kamus? Ha ha.

Azie,
aku nak jadi cikgu bahasa Jawa. Boleh? ;-)

Bang Juna,
sedap tak otai burger tu?

Aqram,
tulah. Aku ingat asalnya bahasa Swahili. ;P

Ina,
oke, teacher beritahu la ni. Hehe.

Tok,
jangan antik sudah.

Mie,
kalau orang yang ajar saya tu bohong, saya pun bohong jugak lah. Ha ha ha!

Syam,
ya. Anda memang pengguna Bahasa Malaysia yang bagus. Eh, Malaysia ke Melayu dah sekarang?

Panda,
kite pown baru tau. Eheh.

Abdullah berkata...

Pelik time = Petai

Hehehehehehe...

blackpurple @ jowopinter berkata...

O, baru tau.

Shila berkata...

akak pun baru tau....Heheh...

manje berkata...

kite pon tak tau... sekarang baru tau... hehehe

tasikmerah berkata...

bantai ko tau tak tiqah? :p

Water Lily berkata...

Woow! Baru akak tau..ingatkan otai tu orang lama yang menceburi bidang2 tertentu, Jadi bloga misalnya. Macam Tok R dan Enche Naga ehee...

Danielle_Corleone berkata...

Tau2 hehehe.

cikf=) berkata...

owh...mcm tu maksudnye rupenya

Pocket berkata...

loh!! ingat kan bahasa penang ker,
bahasa pahang ker,
rupa rupanya short form of Old Timer yer?

abih?kalau old town cofee:)

otau kopi:)

A t i Q a h berkata...

Pocket,
Old Town Coffee jadi, Otee. Ha ha ha!

CikF,
ye..begitulah kot. Hihi.

Dan,
ye. Sebab tu anda otai. ;)

Kak Lily,
itulah konteks otai...cuma saya tak tau asal perkataan nya sebelum tu. Hehe.

Kak Tasik,
ban = roti ban. Tai = yang dijual kat tepi pantai. Eh kak? Agagagaga.

Manje,
hehehe..

Kak Shila,
hehehe..

JP,
hehehe..

Mr Lah,
ha ha ha. Nice one. =P

thafiexq berkata...

leh masuk kamus ni... hehehe

missyizzati berkata...

heh. betul ke ni tiqah? hurm... hehe.

A t i Q a h berkata...

Ijat,
eheh. Kalau orang yang ajar aku tu betul, betul lah. Kalau tak, aku bohong la. Ha ha ha!

Thafiexq,
hahaha.. kamus bahasa apa? =P

aoc gold berkata...

THE WIND

(Part I)

Who has seen the wind?

Neither I nor you;

But when the leaves hang trembling,

The wind is passing through.

(Part II)

Who has seen the wind?

Neither you nor I;
But when the trees bow down their heads,

The wind is passing by.

~by wow powerleveling