Ahad, 11 Januari 2009

ENTRI BERGAMBAR

Sempena hari kemahkotaan sultan tiada siapa bersamaan dengan hari Sabtu, Ijat, Awis dan saya melancong di Bandaraya Johor Bahru. Well, layaklah kami digelar pelancong memandangkan kami orang dari luar negeri kan. Ha ha. Azie dan Ina tidak eveilebel berikutan peristiwa berdating dan balik kampung setiap seorang.

Lima destinasi telah dikunjungi. Jusco Taman U (makan tengah hari), Muzium DiRaja Johor, Zoo Johor, Masjid Sultan Abu Bakar, dan Plaza Angsana (makan malam). Selain dua kompleks membeli-belah di atas, sila katakan lawatan ini adalah lawatan ilmiah. Eheh.


I. Muzium Di Raja Johor.


Abaikan muka risau Awis yang eh-boleh-pijak-ke-rumput-ni.




II. Zoo Johor

Ijat, ular kayu, encik penjaga ular dan ular sawa. "Tolonglah angkat ular ni. Pleeeease!!" Siapakah yang berkata itu?


Apa motif beliau dipakaikan lampin pakai buang?



Siapa tak nampak rusa di belakang, pendek kuku. HAHAH.


Hai, saya Bang Bear.


Tiada kepsyen yang sesuai untuk gambar ini.



III. Masjid Sultan Abu Bakar

Dari jendela kamar. Ewah.


Lagi tiada kepsyen.


Suka hati kalian nak letak kepsyen apa.



Atas rumput sebelah masjid di depan laut.



Sekian entri yang maksima dengan gambar julung-julung kalinya dari saya. +D



TAMMAT.

25 ulasan:

Abdullah berkata...

Seronok berjalan?

| a t i q a h | berkata...

heee...seronok! :D

ZARA 札拉 [사랑해~] berkata...

bestnya anda...

nantikan kemunculan post ku pula..

ayaiyaii~

cikKakisaizLapan berkata...

ada 2 benda aku jeles:
1.awis yg hot!(ahahaha..sile gelak sambil golek2)
2.jalan2 jalan!

cemburu la~

azie berkata...

untuk yang berpampers dan abg bear tu, nak aku bagi kepsyen ke?keh keh keh

en_me berkata...

ammvoiii.. sonoknyerr gi johor tewww

KDEE berkata...

haha.gamba berok pkai pampers tu klakar.haha

Yazid Husain berkata...

tahun melawat johor ke?

tasikmerah berkata...

ooo... johor pun ada zoo yek?

hehhe...

.

Monkey D Luffy berkata...

lampin tu sebab dia selalu membuang merata2 kot.. haha

missyizzati berkata...

oooo...gambar kamu 'seronok' memegang ular sawa tiada eh? ahaha

lain kali mari buat lagi. next destination: melaka. :D

one love berkata...

lawatan ilmiah :)

S h i n o berkata...

sy penah gi semua tempat tuu..
ari2 lalu sebb dekat opis sy dulu hehe waghh..terkenang ahh..huhu

[ Eclipse ] berkata...

x pernh gi mana2 pon =.=" haha pergi jasco taman U. mcm selalu je pergi ye HAHA eee. x buleh terima ular. geli

Princess Liyana berkata...

huhu..i balik kg skjap je..dh mcm2 kalian buat ek..hish, g karaoke tk bawa i..tak aciiiii;(

Mie Amour berkata...

xmenahan gmba dgn ular ngan gamba beruk itu...ahahhaa..guling2 gelak..seronoknya berjalan..ptptpu suda kluar kah?

addyaholix berkata...

enjoy?
ahad saya juga penuh!

Sastri berkata...

waa... saya melihat gambar-gambar dengan teruja... bila la saya boleh cuti-cuti malaysia nih...

Rajuna berkata...

jalan-jalan cari jodoh abang askar timbalan setia negeri johor?

Adry berkata...

bestla dapat jejalan semua... hehehe... lama tak gi melancong.. huhu

sori lama tak singgah ... bz tahap gaban sebelum ni...

Adry @ http://www.adrysabry.com

chuel berkata...

nice pictures :)

missfauzani berkata...

hahaha...sy hanya pernah g danga bay je kat johor dlu selain angsana..haha..xsempat jalan2~

filanastasia berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
filanastasia berkata...

atiqah : alahai.. seronok berjalan-jalan?? takpe.. walau sudah lama duduk jb.. selagi bukan asal jb.. anda masih boleh dipanggil pelawat.. huhuhuh

susudalambotol berkata...

ular tu sgt gelemankan saya. erkh.