Selasa, 20 Januari 2009

Empati

Bila aku pos entri tentang hari ulangtahun abah dan sajak Sang Anonimus itu. Kalian akan ingat ayah, abah, papa dan bapak kalian. Kalian rindukan mereka. Dan kepada yang ayahnya sudah ke alam sana, jadi sedih. Aku rasa bersalah amat, bila entri aku buat kalian terkesan dan rindu pada mereka. Sungguh. 

Sungguh aku tiada maksud. Ya, aku juga mungkin belum tahu perasaan itu walaupun aku cuba letak kaki aku dalam kasut kamu. Tapi percayalah. Andai aku lihat kamu hiba rindu pada yang tiada, pipi aku juga basah dek air mata. 

26 ulasan:

one love berkata...

:)
takper...
deme sedih sbb deme ingat..

apei budak kampung berkata...

elok la kalau lu dapat ingatkan diorang. setidak-tidaknya dapat gak diorang memanjatkan doa untuk bapa2 diorang.

Princess Liyana berkata...

alaahai..i rasa mereka tak marah u..jgn nangis ok;)

kepada mereka smua..marilah kita sama2 doakan utuk yg tlh tiada..
Smoga mereka ditempatkan di kalangan org2 yg soleh dan solehah..aminnnnnn..

ZARA 札拉 [사랑해~] berkata...

sayang...

takde la marah pada kamu..bahkan berterima kasih..kamu mengingatkan kami semua tentang sapa yang kita patut sayang..orang yang telah membantu kita sampai ke tahap sekarang...

walaupun mereka sudah tiada, tanpa mereka..siapalah kita~

en_me berkata...

sodeyyy kannss..

azie berkata...

tak marah deh.:-)

ieLah~ berkata...

mane de marah..:)

atina berkata...

Tengok classmate yang baru alami pemergian ayah..Betul2 anak sulung yang tabah..

pis,org da pandai nak komen2 heh

S h i n o berkata...

:( sedihh..
npe.?

paiseh berkata...

abah gua masih ada.. tapi hari tu nyaris2 nak pegi.. sesak gua weh..!!

aie akaike berkata...

kita saling ingat mengingati. takmo sedey2.. nnti kena jual. ;P

pandagumuk. berkata...

kita sedekah al fatihah sama-sama k (:

Pocket berkata...

tp ada jgak yg tak rindu sangat,
pasal ayahnyer tu memang buat hal,
lari gi negeri lain ...
AWOL selepas amik duit anak anak dia.

ayah cam tu pun mesti ada jgak kan...

addyaholix berkata...

so sweet. cubit pipi sket boleh? haha

Adry berkata...

alalala... takperr... rileks jerr... cerita jerr apa nak cerita...

Yazid Husain berkata...

sedih :(

kekCoklat berkata...

Salam tiqah..tetiba terigt abi aq kat umah tuh...tiqah, wndu la kat ko.. hehehe...nnt ade mase kte jmpe eh...

tasikmerah berkata...

alah bisa tegal dek biasa.

missfauzani berkata...

sy juga turut sedih...tp masih x sedia untuk itu...huhu

inna hayati berkata...

hye tiqah...
puisi itu memang menusuk :)
teringin saya memiliki ayah untuk mengajar semua itu...
nway,tiqah tak perlu letakkan kaki dalam kasut kami sebab ayah yg satu itu tiada gantinya...

inna hayati berkata...

hye tiqah...
puisi itu memang menusuk :)
teringin saya memiliki ayah untuk mengajar semua itu...
nway,tiqah tak perlu letakkan kaki dalam kasut kami sebab ayah yg satu itu tiada gantinya...

[ Eclipse ] berkata...

bila kita ingat. kita akan rindu. sebab x kan ulang apa yg berlaku itu

Sastri berkata...

errr... terkesima...

filanastasia berkata...

atiqah : tidak ada tertulis satu kesalahan jika membuatkan kami mengigati mereka.. kamu tidak perlu rasa bersalah.. there's nothing wrong with missing someone.. even if it's not u who started it.. the feeling always there.. so chill ok.. n tq

Amiene Rev berkata...

sob sob... sroot... sob sob...

blackpurple @ jowopinter berkata...

Itulah. Kehilangan selalunya menghibakan. Menyakitkan juga.