Rabu, 6 Mei 2009

Kerja Rumah Pendidikan Seni Emi

Adik bongsu. Selain boleh bermanja-manja dengan abang dan kakak, boleh juga dimain-mainkan oleh abang dan kakak.

"Abang Ejat, lukiskan gambar buah-buahan. Cikgu suruh." Abang Ejat pun dengan rela hati ambik pensil dan kertas lukisan. Itu contoh manja-manjalah.

Contoh kena main-mainkan?

"Ni buah apa ni Abang Ejat lukis?" Adik.

Buah pisang kata abangnya. Kenapa macam tu? Tanya adiknya lagi.

"Ini pisang goreng. Buah-buahan la tu kan." Itu baru sekali.

"Habis yang bulat-bulat tu buah apa pulak?" Si adik tanya. Dan aku pun ikut curious.

"Yang ni jemput-jemput pisang. Buah-buahan apa. Ha ha ha!"

Si adik pasrah bawa pergi kertas lukisan dan pensilnya.

29 ulasan:

mira zin berkata...

pisang goreng.cekodok.ha ha ha.kesian si adik.

AZANI berkata...

maaf lama tak menjengah, tak mahu ganggu konsentrasi orang belajar, rupanya dah grad pun, tahniah, selamat menjawat jawatan.

Norhasnah Zakariyah berkata...

Haha...

Mesti tak nak suruh Abg Ejat lukiskan lagi :D

paiseh berkata...

eceh.. tgh pektis jadi cekgu ke??

hahahahhaa..!!

Adry berkata...

hahahaha... jemput jemput pisang pun buah buahan... hahahahhaa

Pocket berkata...

hahahah,
abang tu patut bg tau jer kata buah laici or buah langsat ngan pisang mas.
hek enneeee...
abang itu kejam

yginsaf.com berkata...

siannyerr adik tewww.. ehehe

ELeEa berkata...

Kalo sis la yg ddk kat tempat adik 2...
pasrah mmg 1 hal la...
bengkak ati suda 4 sure...
hehehe

KDEE berkata...

hahaha.comel..ksian adik yg dibuli.hehe

Diya Kamaruzaman berkata...

hahaha. jemput2 pun nak enterprem jugak! comel! =D

Yazid Husain berkata...

ha ha ha ha

neeZhom berkata...

Salaaam. ih ih ih kurang asam punya abang, huhu

S h i n o berkata...

masa sy umur 9 thn sy sangat suke melukis.. hehe

tp bila dah besar camni, lain pula minatnya :P

izzati fuad berkata...

heh.. abang Ejat jahat!

addyaholix berkata...

saya abang yang baik. mana pernah buli adik. haha!

AL-BIMA SAKTI berkata...

kesian dia....

A t i Q a h berkata...

Mira,
kesiankan. Haha.

En Azani,
ehe. Terima kasih. :)

Sern,
tu la pasal. Abg Ejat nya fikir luar kotak sangat. Hehe.

Seh,
aaa? Bila gua praktis? Huhu.

Adry,
:D

Pocket,
hahaha.

Me,
kesian gak. Penat dia padam balik. Huhu.

Kak Leea,
bengkak tak bengkak sangat la. Haha.

Kdee,
seronok apa buli adik. U should try this at home. Kikiki.

Diya,
bukan takat jemput-jemput je. Sunquick orange pun enterprem jugak dek kerana kekreatifan si abang. Haha.

Yazid,
ehehe.

NeeZhom,
ih ih ih. Comelnya kamu gelak.

Shino,
dah besar ni, minat lukis kereta pulak ek? Hehe.

Ijat,
haha.

Addy,
tak best lah tak buli adik. Tak rock tau. Hahahaha.

Bima,
ehehehe.

t.a.t.a berkata...

sama jugak bila disuruh lukis ayam makan beras. bila siap lukis yang nampak hanya la dot dot hitam saja.

eh mana ayam nya? yang dot dot tu apa?

yang dot dot tu beras. ayamnya dah pergi. dia dah kenyang makan beras.

Princess Liyana berkata...

huhu tk koserla nak layan uolss..kata Emi lalu blah..huhu

azie berkata...

meh anta emi ke sini. biar aku jaga,ahaha

Ibnurashidi berkata...

kalau macam tu semua jemput-jemput dikira buah-buahan ya...haha.

ف wildchild ۞ berkata...

boleh tambah lagi.. buat segi empat. buah apa? buah pisang dalam kotak..

hanis berkata...

huhuhu... kesiannya si emi. ingatkan dia je yang selalu kenakan orang. rupanya dia pun terkena...

tasikmerah berkata...

hihihihi... sian tau emi.



.

a Q r a m berkata...

Ya, Emi perlukan bimbingan mengenali dunia.Hahaha

aie akaike berkata...

tak baik buli budak. ;p

atina berkata...

alahai adik aku..
hak3

A t i Q a h berkata...

Kak Ta,
tu mak cik kite rajin la lukis. Hahaha.

Ina,
alah. Lepas tu ngendeng-ngendeng balik kat abang dia. Hehe.

Azie,
jangan weh. Nanti sentap sokmo budak tu. Hahahahaha.

Ibnurashidi,
jemput-jemput bilis tentulah bukan buah-buahan. Ngeh ngeh ngeh.

Fa,
HAHAHAHAHA.

A t i Q a h berkata...

Kak Sah,
well, dia ingat dia sorang je licik. Mestilah bukan. Ekekeke.

Kak Tasik,
hehehehe.

Aqram,
hak hak.

Aie,
alaa, tak pe je kot. Heee.

Tina,
ye ye. Bukan adik aku tu. :P