Selasa, 9 November 2010

Sometimes, Ignorance is NOT a Bliss

Betapa tidak pekanya aku pada sekitaran felda ini lebih terserlah. Bila aku ditugaskan menjadi AJK Jemputan untuk satu acara sekolah.

Tertulis di sampul, Encik M Bin MT. Beliau dan bapa beliau termasuk dalam undangan kami. Lalu setelah memparkir kereta di halaman Encik M, aku berjalan menuju ke rumah beliau.

Aku nampak seseorang melambaikan tangan di celah pintu sliding, dan aku menuju ke arahnya.

"Assalamualaikum. Mak cik, ni nak bagi surat jemputan ni," ringkas.

Namun bila sudah jarak aku dengannya satu meter, aku menahan tawa hingga terduduk.

"Ehh, rumah Kak Su ke ni?!" Dan ketawa kami bergabung.

Isteri Encik M, cikgu sekolah aku rupanya. Tiba-tiba je aku memberi pangkat mak cik kepada beliau. Heh.

Worship Allah and join none with Him (in worship); and do good to parents, kinsfolk, orphans, Al-Masakin (the poor), the neighbour who is near of kin, the neighbour who is a stranger, the companion by your side, the wayfarer (you meet), and those (slaves) whom your right hands possess. (Noble Qur'an, 4:36)

4 ulasan:

Amy Z! berkata...

jiran2 mesti kenal2. nanti diorang tolong2 kita bila ada apa2. :-)


update blog selalu yach!


salam rindu dari kak amyz!

missfauzani berkata...

hye...slamat ari raya..lame dh xjenguk2 sini..heh

A t i Q a h berkata...

Kak AmyZ,
betul2. Mana la tau boleh buat calon mertua ke. Ha ha.

kak fauzani,
selamat hari raya kak. saya pun lama dah tak ke sana. hiks.

zino berkata...

selamat hari raya korban.. sentiasa bersedia utk berkorban..